Ludzie są złaknieni sukcesu. Każdy kto go odniósł i dzieli się swoją wiedzą, ma szansę zbudować społeczność i sprzedawać własne produkty. Odnosiłeś spore sukcesy sprzedażowe? Nie musisz już pracować dla żadnej firmy, ale możesz założyć własną, która wspiera innych w odnoszeniu podobnych sukcesów. Wystarczy założyć blog. Rozwój osobisty to rozchwytywana branża.

Jednak nie wpadnij w pułapkę zajmowania się tym, co zapewni ci dochód, jeśli nie jesteś gotów wiele poświęcić, by odnieść sukces. Praca tylko dla pieniędzy nie sprawdzi się w przypadku blogowania i prowadzenia własnego biznesu. Tu trzeba mieć misję, być świadomym korzyści, jakie wnosi się w życie innych, bo tylko dzięki temu można przetrwać trudny czas.

Jakie korzyści przyniesie ci blog? Rozwój osobisty, zwiększoną sprzedaż i oferty współpracy

Wielu coachów, psychologów, trenerów z zakresu rozwoju osobistego wypromowało swoje konsultacje dzięki prowadzeniu bloga. Dostarczając wartościowe treści w postaci filmików, infografik, wpisów eksperckich, a także działań w mediach społecznościowych doprowadzili do wzrostu sprzedaży. Blog to też miejsce, gdzie można promować produkty i usługi marek. Być może czytelnikom przyda się się jakaś aplikacja, sprzęt, albo produkt digitalowy i klient będzie gotowy wiele zapłacić, by dotrzeć do twoich odbiorców? Dla samego przedsiębiorcy blog to okazja do rozwoju osobistego.

Jakie cechy powinien mieć bloger?

Prowadzenie bloga wymaga sporego zaangażowania, regularności, a także cierpliwości i odporności na porażkę. Może się okazać, że nasze posty nie spotkają się z takim odzewem, na jaki liczyliśmy. Czy wtedy załamiemy ręce, a może wykupimy płatne posty lub spróbujemy ugryźć to inaczej? Coraz trudniej jest pozyskać uwagę czytelników, a błękitny ocean w tej branży to utopia. Jeśli tylko powodzeniem zaczynają cieszyć się kursy online, coraz więcej specjalistów oferuje darmowe webinary.

Z drugiej strony darmowe materiały to szansa dla osób, które nie mają budżetu na inwestowanie w szkolenia rozwoju osobistego, ale dysponują czasem, by chłonąć nową wiedzę. Blog rozwój osobisty nie zawsze da nam nowych klientów, ale jeśli będziemy profesjonalistami, dzięki którym inni uzyskują efekty i będziemy działać regularnie, w końcu zaobserwujemy wzrost sprzedaży. Pamiętajmy, że będziemy mieć do czynienia z różnymi typami klientów:

  • Jedni dokonają zakupu od razu, gdy dowiedzą się o produkcie,
  • inni będą chcieli dowiedzieć się jak najwięcej na temat tego, co oferuje konkurencja,
  • a inni zaskoczą dopiero po kilku miesiącach.

Najważniejsze to być obecnym i oferować darmowe materiały nie tylko przed sprzedażą.

Możesz o rozwoju osobistym także przeczytać pod adresem: